pátek 8. ledna 2016

Hurá do porodnice aneb s čím mě výbavička vypekla :-)

Samozřejmě jako každá těhule jsem se před porodem začala zajímat, co všechno budu v porodnici potřebovat. Hledala jsem na různých webech i na stránkách porodnice. Hodně věcí mě ale překvapilo až na místě, jak to tak bývá :-D.

Na začátku bych měla zmínit, že jsem rodila v Hradci Králové, ve Fakultní nemocnici, kde by člověk předpokládal, že mají všeho dostatek. Vskutku chybný předpoklad :-D.

Když mě manžel odvážel do porodnice, byli jsme oba dost ve stresu. Ještě jsem pobalila kosmetickou taštičku a rychle pryč. V životě jsem neviděla muže tak vykuleného jako ten večer. Najednou stál na nohou a lítal po bytě jak beruška. A to byla ta klidnější fáze porodu. Naštěstí jsme odjížděli v 11 večer, takže na silnici žádný provoz, to bylo super, čekala nás půlhodinová cesta. No, co vám budu povídat, bylo to samé "Nespěchej. Jeď v klidu. Nic mi není. Neboj." Jenže můj muž si zkrátka myslel, že porodím už v autě a pořád na mě koukal s hrůzou v očích.

Ne nebudu vám zde popisovat porod, měli jsme ho s komplikacemi a trval přes 12 hodin. A abych nezapomněla, manžela poslali ve 3 ráno domů a v 6 už jsem mu volala, ať přijede. Bylo to opravdu dobrodružství :-D.

A teď už konečně, co se nám do té porodnice hodilo vzít. Já naštěstí opravdu měla načtené všechny tipy co s sebou, ale spousta mamin na tom tak nebyla...

Doklady - Můj občanský průkaz, oddací list, prohlášení se jmény, těhotenská průkazka a manželův okopírovaný občanský průkaz. Měla jsem s sebou i zprávy od svého gynekologa a vzhledem ke komplikacím, které jsme měli, se opravdu hodily.

Tablet, mobil - Můžete ho mít na porodním sále a pokud je porod zdlouhavý jako ten náš, je to pro nastávajícího taťku docela vysbození. Přece jen tam poslouchá X hodin hekání a vzdychání a nemůže vám pomoct od bolesti. Jistěže jsem zjistila až pár dní po porodu, že sjíždění facebookových profilů sester a porodních asistentek, když jsem po opiátech usnula mezi kontrakcemi, je zábava :-D.

Fotoaparát - My měli v mobilu, tak jsme používali ten ;-)

Pití a jídlo - Zase něco pro taťky. Já dostala nějaký čaj, takový ten nemocniční, takže jsem stejně upíjela náš Nestea, ale jídlo vám nikdo nedá a muž tam přece neumře hlady. Svíčkovou s pěti si sice nedá, ale bageta či toast se hodí ;-).

Přezůvky - To je bez debat :-)

Nabíječku na mobil - Taky asi jasná věc :-D

Balzám na rty - Fakt se hodí. Ty suché rty při prodýchávání kontrakcí jsou za trest...

Doporučovali nám hudební CD, ale že by mi k tomu měli zpívat Pink nebo Eros Ramazzotti, to jsem mile ráda oželila :-D

Tohle bylo potřeba na sál. A teď co se týče pobytu na pokoji s mimčem :-)

Kruh na sezení - Sice v některé porodnici mají na půjčení, ale vlastní je vlastní. Já měla Dynasit a nemůžu si ho vynachválit! :-)

Bepanthen extra nebo PureLan -  Já měla náhodou Bepanthen a hodila jsem ho na pokoji do placu. Holky byly šťastné. Ty první dny byly šílené a po kojení se víc než hodí :-)

Pleny - Dostaly jsme 5ks plínek a pak už jsme musely používat své vlastní. Já to naštěstí věděla z předporodního kurzu, ale jinak vám fakt nic navíc nedají. To mě dost šokovalo.

Vlhčené ubrousky - Tak to jsem podcenila. Měla jsem brutální, fakt BRUTÁLNÍ spotřebu, jeden balík nestačil a poslední 2 dny jsem si půjčovala od "spolubydlící" :-). Dva balíky jsou ideál :-).

Kosmetika - Samozřejmě sprcháč, šampon, pasta s kartáčkem a krémy jsou nezbytnost. Pak nějaký ten vlastní make-up pro vlastní lepší pocit. Kosmetiku pro Barunku mi vždy poskytli. V nemocnici měli Hipp a my jsme u něj už zůstaly ;-)

Fén - Tak ten by se mi hodil :-D , ale zapomněla jsem ho doma :-(. Chodit tam s mokrými vlasy není žádná sláva :-/

Prsní vložky - Tak ty jsou stoprocentně potřeba! Za mě nejlepší antibakteriální Chicco, ale o nich určitě napíšu srovnávací článek :-).

Kojící podprsenka - Jinak ty vložky držet nebudou :-D . Bezešvá je za mě TOP :-)

Síťované poporodní kalhotky - Jiné bych nevzala. Jsou perfektně vzdušné :-)

Čepičku pro mimčo - Ta se hodí. My byli prťaví, neustále jsme měly problémy s teplotou a teplá čepička byla k nezaplacení. Půjčí vám jejich, ale že by byla teplá...?

Župan, ponožky - Jinak jsem nic nepotřebovala. Košile i ručníky nám půjčili a kdykoliv jsme mohly dostat nové.


Vložky, podložky do postele, toaletní papír, košilky pro mimčo, líh, teploměr, mast na zadeček pro miminko, to vše jsme měly k dispozici :-). 
Někdo říká, že je dobré si s sebou vzít knížku nebo časopis, ale co si budeme povídat, já vydržela koukat na Barunku klidně celý den, tudíž by mi kniha ležela na dně tašky :-)...

To bylo asi všechno, co jsem s sebou měla a doopravdy využila :-)


Budu ráda, když mi napíšete, co se hodilo při pobytu vám nebo na co jsem zapomněla ;-)!





2 komentáře:

  1. Hlavne ten clanek nemaz az se to bude hodit mne treba pro nedostatek mista pro x nasledujicich clanku :))) technicky blbost, ale chtela jsem tim rict, ze se to hezky cte tak pokracuj a pokracuj, protoze nez to budu potrebovat tak toho tu bude moc a moc :))

    OdpovědětVymazat