sobota 19. listopadu 2016

Pády dětí aneb máma hrdinka

Pamatuju si jako včera, když jsem si s kamarádkou psala, jak už Baru musím hlídat, poněvadž se začíná přetáčet. Jí holčička spadla já jsem jí tvrdila, že mně se to teda stát nemůže. Málo která matka to přizná a málokteré dítě nikdy odnikud nespadlo.....

Samozřejmě že se tím nechlubíme na každém rohu, abychom nevypadaly jako nezodpovědné matky, ale když se o tom mluví, alespoň se novopečené maminky nemusí bát, že by byly neschopné. Pokud vám dítko spadlo, nebojte, NEJSTE V TOM SAMY. I mně se to stalo a byla jsem vyděšená jako blázen.

Barunka mi spadla v 5 měsících z gauče. Naštěstí máme gauč nizoučký a naštěstí jsme měli měkký tlustší koberec. Bylo to pár vteřin, jen jsem šla vypnout vařící se vodu a Baru byla na zádech na hrací dečce dostatečně daleko od kraje gauče. Do dnes si říkám, že když jsem udělala těch 5 kroků od plotny a byla bych na ni vyděšeně nekřikla "BARU!", tak by se nelekla a nespadla. Okamžitě začala plakat a já ji ihned naložila a jela do nemocnice. Spadla na zádíčka, uklidňovala jsem ji,hrála jsem hrdinku a přitom ve mně byla taková malá dušička. V nemocnici, kam dorazil i manžel, už jsem řvala jako želva. Doktor mě uklidnil, že pokud spadne na zádíčka, je to lepší varianta. Horší je, když ditě spadne na hlavičku, to je pak velmi nebezpečné vzhledem k zarůstající fontanele. Když se na to podívám zpětně, udělala jsem z toho zbytečné DRAMA. Ale já byla tak neznalá a tolik jsem se bála...

Z nemocnice jsem si odnesla, že pokud dítě bezprostředně po pádu začne PLAKAT je to SPRÁVNĚ. Že by nemělo ihned usnout, aby rodič mohl POZOROVAT chování. A že pokud vším hýbe a není více PLAČTIVÉ než obvykle, většinou se nic nestalo.

Takových pádů od té doby již přibylo, ale Baru už teď umí padat, takže padá "opatrně" :-). Navíc další její pády přišly až po roce, proto jsem se pustila do tohoto článku až teď :-). Padá z toho, na co vyleze :-). S čímž souvisí JEDNO BABSKÉ MOUDRO, že pokud dítě spadne z výšky, která je stejná nebo nižší, než je ta jeho, není pád pro dítě nebezpečný :-).



Vaše D.

Žádné komentáře:

Okomentovat