úterý 27. září 2016

Laryngitida...

Vždycky když přijde nějaká nemoc, srdce matky krvácí. Nejraději bych se vším všudy ty nemoci vzala na sebe a prošla si tím za své dítě. Ale to nejde, bohužel. Takže jediné co zmůžu a jako každá máma zvládnu lépe než kdo jiný je bdít a pečovat o to mé malé bezmocné stvoření. Takže "díky" laryngitidě téměř nespíme a obě trpíme. A co že to ta zákeřná nemoc vlastně je?

LARYNGITIDA


Je zánětlivé onemocnění části dýchací trubice, která tvoří vstup do průdušnice. Její součástí jsou hlasové vazy a hrtanová příklopka, která brání zatékání slin a potravy do průdušnice a do plic. Pokud se přece jen byť nepatrná částečka dostane pod příklopku, dojde reflexně k prudkému záchvatu kašle, který má pomoci cizí tělísko odstranit. Čím mladší je dítě nemocí postižené, tím závažnější může mít laryngitida průběh.

TO BYLA TEORIE A TEĎ NĚCO Z PRAXE
Tuhle nemoc Baru naštěstí neměla spojenou s teplotami. To už by mě asi švihlo. Nejdřív měla takový chrapot. Ten přišel v neděli navečer. Celou noc prokašlala a proplakala. A pak začala sýpat. Druhý den u lékařky mi ihned bylo řečeno, že je to laryngitida a že první pomocí je studený vzduch. Prý mám na Báru klidně otevřít mrazák, ledničku a nebo v noci nechat otevřené okno. Tak jsem tak provedla. Se studeným vzduchem se roztáhnou dýchací cesty a dítě se nedusí. Zase jsem o něco chytřejší a zkušenější. S otevřeným oknem vůbec nekašlala ani nesýpala. Ještě jsme dostaly kapičky proti kašli a Barunce jsem vařila čaj na kašel. Trvalo to týden. V pondělí už byla OK.

Povím vám, tyhle nemoci to je něco na mě. Jednak se vůbec nevyspím, ale tak dobrá, nespím pořádně od porodu. To už k mému životnímu stylu nějak patří. Ale ten stres, ta lítost a bezmoc se mi vždy odrazí na tváři. Takže pak vypadám jak mrtvá nevěsta Tima Burtona. Ale usmívám se, protože věřím, že bude zase dobře a mé dítě mi úsměv oplácí :-).

Takže laryngitida nechť se nám vyhýbá a vám také! :-)

Vaše D.



Žádné komentáře:

Okomentovat