čtvrtek 1. září 2016

Tip na recept : Drobenkový koláč s tvarohem a švestkami

Miluju ovoce. Žlutým melounem bych se mohla ujíst k smrti. Maliny bych mohla po kilech. Borůvky bych chtěla sbírat po celý rok. Třešně ach třešně, třešničky to je moje závislost! Meruňkové tvarohové knedlíky a švestkový koláč s tvarohem mě nikdy neomrzí :-). A tak pro vás mám jeden rychlý a jednoduchý recept na koláč, který doma zbožňujeme :-)!

Co budete potřebovat?

Drobenka (zároveň i těsto):
250g polohrubé mouky
100g másla
100g cukru
1 vejce
1/2 sáčku prášku do pečiva

Tvaroh:
250g vaničkového tvarohu
1 vejce
1 vanilkový cukr
cukr na doslazení (ale já nedávám, mívám sladké švestičky :-))

No a samozřejmě ŠVESTIČKY :-) (nebo jiné ovoce - hodí se i maliny, borůvky nebo třeba meruňky)

Smícháním všech ingrediencí vytvoříme drobenku. Oddělíme 2/3 drobenky a vložíme je do vymazané a vysypané formy na koláč. Nebojte se drobenku do formy udusat a zalátejte mezery, ničemu nevadí, že "těsto" není vcelku. Nerozsype se. Věřte mi :-). Na drobenku vylijte směs tvarohu a na tvaroh položte švestky. Ovoce posypte zbylou drobenkou :-).

No a šup s tím do trouby předehřáté na 170°C a pečte cca 40 minut :-).

Dobrou chuť! 



Vaše D. <3


Žádné komentáře:

Okomentovat