úterý 26. dubna 2016

Investice které nelituji - Medela

Už tři týdny si Barunka před spaním pochutnává na Sunarce. Sunarku jí míchám s mateřským mlékem, takže jí ho každý den odstříkávám. Večer mi s kaší nevypije víc jak 100ml, tudíž to je množství, které potřebuji mít připravené. Bez odsávačky bych se zbláznila. S ruční odsávačkou to sice jde, ale je to dřina a potřebujete opravdu nemalou dávku trpělivosti a vytrvalosti.

Tip odsávačky jsem tedy měla vybraný cobydup. Ale těch značek... No co mi zbylo? :-D Zeptala jsem se zkušenějších kamarádek a ty si chválily Avent a Medelu. Podívala jsem se, co značky nabízí a sáhla jsem po Medele. Z druhé ruky,  skoro nepoužívané a za poloviční cenu. A jako fakt jsem nepochybila a nedám ji ani za nic :-).



Doma mám tedy elektrickou odsávačku Medela Swing. Čím vyniká? Má 2-fázový systém odsávání (pomáhá nástupu a udržení laktace), odsaje více mléka za méně času, je vhodná pro denní použití, má možnost nastavení intenzity odsávání, je mobilní - možnost uchycení na opasek nebo pomocí šňůrky na krk, a je snadno ovladatelná - snadné sestavení, použití a údržba. Dočtete se o ní, že je tichá a poskytuje možnost diskrétního odsávání ve všech situacích.

Ještě pro vysvětlení, co znamená 2-fázový systém? Skládá se z fáze stimulační, což bych popsala jako odsávání bradavky v kratičkých intervalech a fáze odsávací, což je odsávání v dlouhých intervalech a odsává mateřské mléko. Způsob odsávání tedy napodobuje sací rytmus kojence a umožňuje tak co nejpřirozenější a nejpohodlnější odsávání mateřského mléka.



Odsávačku používám denně. Někdy i několikrát denně. Během 5 minut mám odsáto z jednoho prsu cca 50ml mléka, což je vážně super. Buď ji zapojíte do zásuvky nebo vložíte baterky, s baterkami se záhy stává mobilní. Uchycení za opasek nebo pomocí šňůrky za krk jsem nikdy nevyužila a asi ani nikdy nevyužiji, jsem ráda, že u odsávání sedím a mám chvilku klidu :-D. Ovladatelná snadno opravdu je (start i konec zmáčknete jedním tlačítkem a intenzitu regulujete pomocí tlačítek + a -). Sestavená je také hned a co se údržby týče, je potřeba ji po každém použití důkladně umýt a vyvařit. Ale to musím stejně se vším, co přijde do styku s mateřským mlékem. Poslední bod, který odsávačka slibuje je tichý provoz. Tak to fakt ne :-D. Jediná věc s kterou absolutně nesouhlasím. Je to takové hooooooooooooooooodně hlasité předení kočky (lepší přirovnání mě nenapadá), ale já jsem snad ani nic tichého nečekala, takže mi to nevadí :-).

Odsávačku jsem sice měla z druhé ruky, ale byla používaná málo a některé věci nebyly ani rozbalené. Dá se říct, že byla skoro jako nová. Balení obsahuje kromě odsávačky s lahvičkou také prsní nástavec, Calma systém pro kojené děti (speciální savička odpovídá tvarem a délkou bradavce, takže usnadňuje dítěti přechod od prsu k lahvičce a zpět. Velmi jemné silikonové zakončení savičky umožňuje dítěti pohybovat jazykem stejně jako při kojení.), vzorek Purelanu (krém na bradavky, bohužel byl prošlý a zrovna ten bych tak ráda vyzkoušela), látkový obal na odsávačku, jednorázové vložky do podprsenky a sterilizační sáček do mikrovlnné trouby.

Pro mě je absolutně nepostradatelná. Ušetří mi spoustu času, kojím už přes 6 měsíců a nehodlám s tím v brzké době přestat. Jak jsem psala, odsávačku mám z druhé ruky a vyšla mě na 2.300,-. Novou Medelu swing seženete na internetu od 3.800,-. Jo, je dražší, ale je perfektní a bez váhání bych ji koupila okamžitě znovu. Ta investice za to stojí :-).

2 komentáře:

  1. Chci se zeptat ne na odsavacku mleka, ale odsavacku hlenu. Tu take vedes? Ja prave nevim jakou koupit. Zaujala me tato http://www.distrimedpomucky.cz/odsavacka-elektricka/odsavacka-elektricka-ac-dc-7e-d.html , ale rada bych slysela zkusenosti jinych.Diky za odpoved

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Renatko, ja mam odsavacku hlenu na vysavac Nosatko a jsem absolutne spokojena ;-). Na tyhle elektricke odsavacky jsem ani nekoukala, prislo mi to jako zbytecna investice ;-)

    OdpovědětVymazat