sobota 16. července 2016

Spořme Barče, ať ty prachy neprošustruje...

Když se Baru narodila, dostala od babiček, dědečků a tetiček nějakou tu kačku. Následovaly jmeniny, pak Vánoce a teď měla křtiny. Ke všem těmto svátečním událostem se jí sešla něco do prasátka a když se to nastřádalo, bylo mi to do toho prasátka jednak líto házet a strach, že se peníze ztratí (nikdy nevíte, ačkoliv nám obydlí brání 2 malamuti). Tak jsem postupně prošla nabídky bank na internetu i se v těch bankách byla optat. Je sice pravda, že jsem pracovala před mateřskou jako poradkyně v bance, ale nabídky se mění. Věděla jsem přesně, co hledám. Účet bez výpovědní lhůty s alespoň nějakým úrokem, kam budu mít možnost pravidelně i nepravidelně odkládat.

Samozřejmě jako první mě napadlo stavebko. Jenže ono má spoustu ALE. Jednak je tam roční poplatek za vedení, což by mi zas až tak nevadilo, státní podpora ho v případě dostatečného spoření vykryje. Úrok už není, co býval pohybuje se plus mínus kolem 1%. No a kdybych čirou náhodou vyhrála ve Sportce, tak to na něj nelze ve většině bank vložit naráz, což mě dost překvapilo. V neposlední řadě se platí nemalý vstupní poplatek. A tříměsíční výpovědní lhůta a nutnost spořit 6 let, abyste peníze vybrali bez sankce. Stavebko bylo pasé...

Hledala jsem dál. Samozřejmě jsem v nabídce našla i dětské účty, ale nad nimi začnu přemýšlet, až Baru půjde do školy. A nebo spoření formou jednorázových vkladů do produktů životních pojišťoven (tak tolik peněz zas pokupě nemám🙈).


Nakonec jsem zůstala u klasiky. Pořád ještě existuje dětská vkladní knížka, díky za to! 👏🏼 Úrok 1%. Žádné poplatky. Ukládat na ni může kdokoliv jakoukoliv částku a peníze se na knížku dají i poslat z účtu. Platí až do věku 26let. A vybrat se dá kdykoliv. Pro mě nejdůležitější parametry, které mi absolutně vyhovují👍🏻.  Je to pro mě takový transparentní produkt a ač třeba působím zastarale (mám zastaralé věci velmi ráda😊), potrpím si na jistotu  a alespoň v té knížce ihned vidím, kolik na ní Barunka má😉.



Spoření zdar :-)
Vaše D.


Žádné komentáře:

Okomentovat